Järkevä ratkaisu Hyvinkään logistiikkakeskuksen laajentamiseen. SSA varmisti sujuvan toteutuksen.
Kun toimivaa varasto- ja logistiikkatilaa laajennetaan, haasteet ovat väistämättömiä – miten rakentaa uutta ilman, että vanha toiminta häiriintyy?
Hyvinkäällä toteutettu Kiinteistö Oy Libri -varaston laajennus osoittaa, että oikeilla ratkaisuilla ja hyvällä yhteistyöllä onnistuminen on mahdollista. SSA vastasi tästä monivaiheisesta projektista, joka valmistui aikataulussa ja täytti sekä tilaajan että käyttäjän tarpeet.

Nopea käynnistys ja tarkkaan hallittu suunnittelu
SSA hyppäsi mukaan hankkeeseen ja kahdessa kuukaudessa hankkeelle myönnettiin rakennuslupa. Rakentaminen starttasi vain kolme kuukautta sopimuksen allekirjoittamisen jälkeen. Hyvin johdettu suunnitteluvaihe takasi, että työmaa pysyi aikataulussa alusta loppuun.
Laajennuksen suunnittelu tehtiin tiiviissä yhteistyössä tilaajan ja tilojen käyttäjän, vuokralaisen, kanssa. Vuokralainen pääsi vaikuttamaan tilojen toiminnallisuuteen ja käytännöllisyyteen, mikä johti lopulta laajempiin varasto- ja lähettämötiloihin sekä moderneihin toimisto- ja sosiaalitiloihin.
Haasteena toimivan tilan laajennus – ratkaisuina huolellinen suunnittelu ja yhteistyö
Laajennusta ei tehty tyhjälle tontille, vaan jo käytössä olevaan rakennukseen. Tämä toi mukanaan haasteita:
-
- Teknisten järjestelmien, kuten sprinklereiden ja sähkösyöttöjen, yhdistäminen vanhaan kiinteistöön
- Rakentamisen vaikutusten minimointi viereisen, toiminnassa olevan rakennuksen toimintaan
SSA onnistui integroimaan uudet ratkaisut vanhaan kiinteistöön häiritsemättä sen toimintaa. Tämä oli mahdollista tarkan ennakkosuunnittelun ja saumattoman yhteistyön ansiosta.
Laadukkaat ja kestävät ratkaisut
Rakennushankkeen aikana kohdattiin myös haasteita, kuten toimitusketjujen häiriöitä ja kustannusten nousua, mutta ne ratkaistiin tehokkaasti ilman vaikutuksia aikatauluun. Samalla huomioitiin myös ympäristöystävällisyys – varaston älykäs valaistusjärjestelmä vähentää energiankulutusta sytyttämällä valot vain silloin, kun niitä todella tarvitaan.

Tyytyväiset asiakkaat – tärkein mittari onnistumiselle
Hankkeen tärkein tavoite oli varmistaa, että asiakas ja tilojen loppukäyttäjä ovat tyytyväisiä. Tämä tavoite saavutettiin: tilojen vuokralainen sai uudet ja toimivat tilat juuri sovitussa aikataulussa.
“Rakennushanke eteni toimitusvaikeuksista huolimatta niin hyvin kuin mahdollista ja kokonaisuudesta tuli onnistunut ja laadukas. SSA:laisten kanssa oli mukava työskennellä ja pidin erityisesti reilusta ja avoimesta yhteishengestä, joka vallitsi koko projektin ajan eri osapuolien välillä. Työmaalla oli aina mukava käydä ja siellä tapahtui paljon. Ehdottomasti suosittelisin SSA:ta eteenpäin ja jos uusia rakennushankkeita käynnistyy, soitan SSA:lle ensimmäisenä”,
–Gummerus Kiinteistöjen toimitusjohtaja Janne Ukkonen.
Oikea kumppani tekee rakennushankkeesta sujuvan
Rakennushankkeen onnistuminen ei ole itsestäänselvyys – väärä urakoitsijavalinta voi johtaa aikatauluviiveisiin, kustannusten hallinnan pettämiseen ja jopa lopputuloksen heikkoon laatuun. Kun projektinhallinta, kommunikointi ja asiakaslähtöisyys ovat kunnossa, rakentaminen sujuu suunnitellusti ja ilman yllätyksiä.
SSA:n kokemus osoittaa, että haastavatkin hankkeet voidaan toteuttaa tehokkaasti ja laadukkaasti – samalla asiakkaan ja ympäristön tarpeet huomioiden.
Etsitkö rakennushankkeellesi osaavaa ja luotettavaa kumppania?
Ota yhteyttä SSA:han – rakennetaan yhdessä onnistunut projekti!